Dvodnevni seminar o bezbednosti dece u saobraćaju u Ivanjici
Agencija za bezbednost saobraćaja, uz podršku Opštine Ivanjica, održava dvodnevni program stručnog usavršavanja za zaposlene u obrazovanju pod nazivom „Opasnosti u saobraćaju“, za čije sprovođenje je akreditovana od strane Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Dvodnevni seminar pohađa 30 učesnika, vaspitači i učitelji ivanjičkog vrtića, odnosno škola. Njih je, na početku prvog dana seminara, pozdravio predsednik opštine Ivanjica Zoran Lazović.
- „Ivanjici je priortet bezbednost svih učesnika u saobraćaju, a pogotovo najmlađih. U tom smislu, lokalna samouprava uvek je spremna da podrži ovakve projekte, koji posebno doprinose struktuiranju znanja,veština i stavova dece o opasnostima u saobraćaju.“- istakao je predsednik opštine Zoran Lazović.
Program je besplatan za učesnike, a polaznici po završetku dobijaju uverenje kojim stiču 16 bodova za učešće na stručnim usavršavanjima. Cilj akreditovanog seminara jeste da se aktivnosti iz oblasti bezbednosti saobraćaja uvrste u planove i programe vaspitača, odnosno učitelja.
Predavači na seminaru su Milan Ilić, savetnik direktora i Branko Stamatović, načelnik odeljenja za lokalne samoprave Agencije za bezbednost saobraćaja, koji je istakao program prvog dana seminara.
- „Tokom prvog dana seminara, učitelji i vaspitači upoznali su se sa temama bezbednog učestvovanja u saobraćaju, načinom na koji deca stradaju u saobraćaju i koji su rizici sa kojima se oni susreću. Sami vaspitači, odnosno učitelji će na osnovu tih saznanja napraviti određene programe kako i na koji način će oni u narednom perodu moći da rade sa decom. U tom smislu jako je bitna uloga lokalne samouprave koja ima obezbeđena sredstva, 30% od svake naplaćene novčane kazne ide u budžet opštine, što u Ivanjici iznosi 7 miliona dinara, a sve u cilju da se izgrade pravilni stavovi, način ponašanja i sticanja veština u saobraćaju od najmanjih nogu, trenutka kada dete izađe iz porodilišta i bude smešteno na odgovarajući način u auto-sedište, i dalje, sistemski kroz obrazovni sistem.“- rekao je Branko Stamatović.
Drugi dan akreditovanog seminara održaće se 5.12.
U Crnjevu u zoni škole parkira ko gde stigne, deca idu kolovozom … Iz sporednih ulica na glavnu možeš da izađeš sami nasumice, dok ne bude ono najgore … Oni koji treba to da spreče sede u obližnjoj kafani da odmore od “napornog rada” … Katastrofa, dozvaćemo se pameti kada se nešto strašno desi …
U Ivanjici kad krenes da predjes ulicu vozaci dodaju gas da prodju pre tebe
KOD ZGRADE ZELANI VENAC TREBA PEŠAČKI PRELAZ TO SE ISTICALO VIŠE PUTA ALI NIKO TO NE FERMA ZA SUVU ŠLJIVU E TAKO ĆETE DOBITI GLASOVE SLEDEĆI PUT 80% GRAĐANA TU PRELAZI KA ŠKOLI BOLNICI DISTRIBUCIJI KUŠIĆANU KO NE VERUJE NEKA POSTAVI OVE DOKONE SLUŽBENIKA PA NEKA PREBROJI BROJ DNEVNIH PRELAZAKA ALI KO NAROD ZAŠTA PITA DUNSTERI RADE PO SVOJIM PRAVILIMA
Ako pricamo o bezbednosti saobracaja, odnosno o bezbednosti dece u saobracaju, zasto se ne postave “lezeci policajci” kod hotela “Park” kojibse nalazi u blizini parka? Zasto se stanarima zgrade gde nekad bila Komercijalna banka dozvoljava da parkiraju na mestima gde pocinje pesacki prelaz? I zasto se kod Doma kulture (kod Maksija) stanari koji su postavili rampu i dalje parkiraju na trotoaru tako da ne ostavljaju dovoljno prostora za prolazak pesaka? U Ivanjici ne postoji kultura propustanja pesaka na pesackom prelazu i zato je postavljanje prepreka jedino resenje.