Održan seminar za medije iz jugozapadne Srbije u okviru kampanje „Evropa, to si ti“

Seminar za predstavnike medija organizovan u Novom Pazaru u okviru kampanje „Evropa to si ti”, okupio je preko 20 novinara i urednika iz jugozapadne Srbije koji su imali priliku da se bolje upoznaju sa načinom funkcionisanja Evropske unije (EU), procesom pristupanja, ali i projektima koje preko Evropskog PROGRESa finansiraju EU, Vlada Švajcarske i Vlada Srbije u 34 opštine jugoistočne i jugozapdne Srbije.

Kampanja„Evropa to si ti“ ima za cilj da pruži podršku medijima u izveštavanju o integracijama, kao i o mogućnostima koje taj proces pruža građanima Srbije, posebno mladima, ali i samim medijima. Tokom seminara, oni su bili u prilici da razgovaraju sa predstavnicima Kancelarije za evropske integracije, kao i drugim ekpertima u oblasti pridruživanja i komunikacija.

Pomoćnik direktora Kancelarije za evropske integracije Branko Budimir predstavio Instrument za pretpristupnu pomoć (IPA) za period 2014-2020 koji predstavlja osnovu finansijske podrške EU kako bi polaznici i polaznice seminara saznali koje su mogućnosti korišćenja ovog Instrumenta, koji projekti mogu da budu finansirani, ko ih predlaže, i na šta se odnose.

Govoreći o podršci razvoju jugoistočne i jugozapadne Srbije, Marko Vujačić, nacionalni menadžer programa Evropski PROGRES rekao je da su u proteklih deset godina EU i Vlada Švajcarske izdvojile oko 65 miliona podrške lokalnim razvojnim programima, a da je od oko 850 realizovanih čak 350 infrastrukturnih projekata koji su podrazumevali radove na školama, vrtićima, zdravstvenim ustanovama, komunalnim sistemima, kulturnim i sportskim objektima, ali i izradu tehničke i planske dokumentacije. Podrška koju donatori pružaju preko Evropskog PROGRESa  usmerena je na unapređenje rada lokalne uprave, zatim infrastrukture, a posebna pažnja je data podršci ranjivim društvenim grupama, kao i razvoju preduzetništva, sve sa ciljem da se poboljša kvalitet života stanovništa.

Ivana Đurić, pomoćnica direktora u Kancelariji za evropske integracije, u Sektoru za komunikacije i obuku, predstavila je poslednje istraživanje o stavovima građana o EU, kao i publikaciju „Mitovi o EU“ koja ima za cilj da argumentima odgovori na nedoumice koje građani i građanke imaju kada su u pitanju evropske integracije,  ali i da ukaže na značaj pravovremenog i tačnog informisanja o temama koje se tiču svih nas.

Vladimir Međak, član pregovaračkog tima i konsultant za evropske integracije je govoreći o procesima i aktivnostima pristupanja EU, istakao koristi od članstva kao što su trgovinska, proizvodna i tehnološka integracija u jedinstveno tržište od 500 miliona stanovnika i stanovnica , i ulazak u režim svetske trgovine koji važi za EU. On je naveo pristup razvojnim fondovima kao još jedan od benefita, ali i podršku poljoprivredi, mogućnost višestruko većeg obima privatnih investicija, kao i značajnu naučnu i unuverzitetsku saradnja, modernizaciju države, ekonomije i društva usled ispunjavanja kriterijuma za članstvo.

IL-Zoran-Sretić-specijalista-za-pravo-EU-u-oblasti-ekologije Održan seminar za medije iz jugozapadne Srbije u okviru kampanje „Evropa, to si ti“Kako je jedna od tema seminara bila i životna sredina, Zoran Sretić, specijalista za EU pravo u ovoj oblasti istakao je da se troškovi usklađivanja zakonodavsta Srbije sa EU u oblasti zaštite životne sredine procenjuju na 10 milijardi evra i da se veći deo njih može pokriti preko EU fondova. Takođe je napomenuo da se često zaboravlja činjenica da se usklađivanjem otklanjaju rizici, kao i štete koji bi nastale po srpsku ekonomiju, ukoliko se to ne bi uradilo.

Važna tema za predstavnike medija bilo je i predavanje Svetlane Stefanović iz Evropskog pokreta u Srbiji koja je učesnike seminara uputila na grantove i fondove na čijim konkursima mogu učestvovati sa svojim projektima. Ona je govorila i o samom načinu pisanju projekata, dok je Ljiljana Boljanović, predavačica na Fakultetu za medije i komunikacije na univerzitetu Singidunum, sa učesnicima razgovarala o načinu izveštavanja medija na internetu, kao neizbežnom vidu komunikacije danas, čemu u prilog govori i činjenica da skoro polovina stanovnika i stanovnica Srbije koristi „Fejsbuk“.

Na seminaru je predstavljen i projekat „Medijska putovanja u EU“,  koji podržava EU, a namenjen je novinarima i novinarkama. Kako je rekao Srđan Staletović, vođa projekta,  novinari i novinarke informativnih redakcija nakon što predlože sopstvenu istraživačku temu koja je u vezi sa integracijama imaju mogućnost da posete zemlje članice i uporede iskustva iz Srbija sa evropskim.

Kako bi i medijima jugoistočne Srbije bila pružena podrška u izveštavanju o integracijama, kao i o mogućnostima koje taj proces pruža građanima Srbije, sličan seminar će sredinom decembra biti organizovan u Nišu.

Seminar za medije u Novom Pazaru deo je informativno-edukativne kampanje „Evropa, to si ti“, koju finansiraju Evropska unija, Vlada Švajcarske i Vlada Republike Srbije preko razvojnog programa Evropski PROGRES. Kroz niz aktivnosti i događaja u jugoistočnoj i jugozapadnoj Srbiji do juna 2017. godine, u okviru kampanje, koju sprovode Fondaciju za nove komunikacije Dokukino i Olaf&McAteer, mladi i opšta populacija imaće priliku da saznaju više o procesu evropskih integracija kao i da se informišu o mogućnostima njihovog aktivnog učešća u samom procesu i o prilikama koje integracije omogućavaju a koje pozitivno utiču na njihov lični razvoj ali i na razvoj njihove zajednice.

Opštine obuhvaćene programom Evropski PROGRES koji sprovodi Kancelarija Ujedinjenih nacija za projektne usluge (UNOPS) – Novi Pazar, Ivanjica, Nova Varoš, Priboj, Prijepolje, Raška, Sjenica i Tutin na jugozapadu Srbije, kao i Prokuplje, Blace, Žitorađa, Kuršumlija, Leskovac, Bojnik, Vlasotince, Lebane, Medveđa, Crna Trava, Vranje, Bosilegrad, Bujanovac, Vladičin Han, Preševo, Surdulica, Trgovište, Brus, Aleksinac, Gadžin Han, Doljevac, Merošina, Svrljig, Babušnica, Bela Palanka i Knjaževac na jugoistoku zemlje.

 

You may also like...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.