Auto-put kroz Ivanjicu čeka preciznu trasu (VIDEO)
Budući deo autoputa „Miloš Veliki“ koji prolazi kroz Ivanjicu, na njenu teritoriju stići će kroz klisuru Moravice pa ispod arheološkog lokaliteta Gradina i prema još uvek precizno nepotvrđenoj trasi, pruža se duž radaljevske i priličke kotline.
U samom srednjem Radaljevu planirana je prva od dve petlje za isključenje i uključenje na autoput za Ivanjicu i Goliju kao i rampa za naplatu putarine. Druga će se graditi na području Međurečja.
Meštani sa kojima smo razgovarali slažu se da je autoput veoma važan za čitavu opštinu, ali smatraju da bi trasa delimično mogla biti revidirana, kako bi se izbeglo rušenje više od 20 kuća i drugih objekata samo u radaljevskom polju. Svoje primedbe i sugestije moći će da dostave nadležnim institucijama kada se bude znala precizna trasa i izložena na javni uvid.
Mirko Pejović sa porodicom živi u novosagrađenoj kući preko koje prema preliminarnom rešenju ide petlja isključenja za Ivanjicu.
Preliminarna trasa sa objektima i zemljištem koji trebaju biti eksproprisani kako bi gradnja mogla da počne, stigla je u urbanizam opštine Ivanjica još krajem prošle godine. Javni uvid je bio planiran za decembar 2018. međutim do toga nije došlo, a kada će niko još pouzdano ne zna.
Deonica od Požege do Boljara najteža je po geološkoj građi i topografiji. Na osnovu urađenog Generalnog projekta, od strane CIP-a, projektovano je 97 mostova ukupne dužine oko 20 kilometara, 51 tunel ukupne dužine od 27 kilometara i oko 20 podvožnjaka i nadvožnjaka. Dakle, gotovo 43 procenta trase biće pod konstrukcijama, a projektovane brzine biće od 100 do 120 kilometara na sat. Investiciona vrednost kreće se izmedju 1,5 do čak 2 milijarde evra.
Izabrana varijanta „Istok 1“, iz sela Prilipac i ariljske opštine, na ivanjičku teritoriju ulazi u Donjem Radaljevu. Autoput Ivanjicu obilazi sa severoistočne strane. Dolinom Moravice trasa je položena južno sve do predela Kosovice i obilazeći Goliju spušta se do Kovilja, pored Biočana do Duge Poljane, preko Peštera pravcem severoistok – jugozapad do Boljara.
Prema najnovijim informacijama, gradnja ovog dela koridora 11 dugog 107 kilometara, mogao bi da počne 2022. odnosno nakon završetka deonice Preljina – Požega.
Korišćeni snimci : Radio televizija Srbije
Da li nadlezni mogu da izmeste deo puta koji prolazi preko “Vidinog krsa” pa da put ne bude do grada nego sa druge strane brda? To bi sa ekoloske a i milion drugih razloga znacilo mnogo