Rigorozniji tehnički pregledi
Znatno rigoroznija pravila tehničkog pregleda, koja važe od 5.jula ove godine, donela su neprilike vozačima, pogotovo onima čija su vozila starija od petnaest godina. Prema novom pravilniku tehnički pregled mora da traje minimum 30 minuta, detaljno se pregleda limarija, svetla, gume, kočnice, letve volana, ali i detalji na instrument tabli, migavci i drugo.
O poteškoćama vozača zbog pooštrenih mera tehničkog pregleda svedoči Jovan Drndarević iz naselja Dubrava. Naime, njemu je par auto-centara odbilo da registruje kombi zbog kako kaže „mrvice“ na šoferšajbni.
- „I pored toga što uopšte nije puklo niti naprslo, tražili su mi da zakrpim ili zamenim staklo.Takođe, problem sam imao sa jednim vratima koja su bila različite boje, pa sam i to morao da prefarbam, iako se na kraju ispostavilo da sam mogao da registrujem i bez te ispravke“– kaže Jovan.
Iz auto-centra „Rajević“ poručuju kako mere nisu nove, nego se strože primenjuju zbog svih najavljenih kontrola, kao i zbog fotografija koje dokumentuju stanje automobila.
- „Mi sami smo u nezavidnoj situaciji, s obzirom na to da nam je, kada su u pitanju „sitnice“, prepušteno da sami odlučujemo da li da izdamo potvrdu o ispravnosti vozila ili ne. Tako se na primeru korozije, toleriše samo površinska, a na nama je da povučemo granicu između dubinske i površinske. Isto, imamo problem sa registrovanjem kola kojima se oljuštio lak, jer nismo sigurni u kojoj granici možemo da dozvolimo taj nedostatak. Prosto pokušavamo da tolerišemo šta možemo, ne želimo da neopravdano vratimo vozača kući sa neregistrovanim vozilom, a i sami smo u strahu da ne pogrešimo. Očekuje nas dolazak inspektora, kada ćemo konačno znati da li smo ispravno postupali pri primeni pravila do sad.“– kaže Goran Bogićević iz auto-kuće „Rajević“.
Što se šoferšajbni tiče, iz ovog centra nam poručuju da tolerišu tačkicu na staklu, ali liniju ne, što svedoči o nejasnosti pravila, zbog kojih su zaposleni u nedoumici.
Nova pravila donose još jednu nelogičnost, a ona se tiče posedovanja rezervne gume. Naime, novija vozila u svojoj opremi ne sadrže rezervnu gumu, već opremu za reparaciju, dok zakon kaže da automobil mora imati rezervnu gumu, trokut, uže i drugo. Ono što se, takođe, ne toleriše, jesu reklame na prednjem i zadnjem delu automobila, koje mogu odvlačiti pažnju drugim učesnicima u saobraćaju.
Strože mere za izdavanje potvrde o ispravnosti vozila trebalo bi da doprinesu većoj sigurnosti u saobraćaju. Međutim, postavlja se pitanje koliko građana je u mogućnosti da registruje svoje automobile poštujući sva nova pravila, s obzirom na to da bi popravke mogle koštati mnogo više od prosečne plate u Srbiji.