Medicinska kozmetika sa preparatom ljute paprike apsolutni hit
Medicinski preparati sa dodatkom ljute paprika apsolutni su hit iz Medicinske škole „Sestre Ninković“ u Kragujevcu.
Učeničke kompanije „Lab&Health” osvojila je prvo mesto na Regionalnom takmičenju centralne i jugozapadne Srbije održanom u Kragujevcu u četvrtak. Ovi srednjoškolci se u okviru svoje kompanije bave proizvodnjom i prodajom medicinskih preparata sa dodatkom ljute paprike.
Drugo mesto pripalo je kompaniji „Žiržirko” koju čine učenici Tehnološke škole u Paraćinu koji proizvode zdrave obroke na bazi brašna od žira. Učenička kompanija „Organic” iz Srednje škole „Sveti Trifun” u Aleksandrovcu osvojila je treće mesto sa integralnim kolačima koji svojim sastavom rešavaju probleme sa uorom, nesanicom i stresom. Pored ovih kompanija, na nacionalno finale plasirale su se i „CheeseWhey” Poljoprivredne škole u Požegi sa prirodnim proizvodima od kozijeg mleka, kao i „DoL” koju čine učenici Prve kragujevačke gimnazije koji se bave proizvodnjom i prodajom sistema za navodnjavanje.
Zajedno sa pobednicima ostala tri regionalna takmičenja (Vojvodina, Beograd i jugoistočna Srbija), ovi učenici će se u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine u Beogradu.
Učenička kompanija je jedan od najpoznatijih programa Dostignuća mladih koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i sprovodi se širom sveta. Program traje preko cele školske godine a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su „zaposleni” u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe „Dostignuća mladih” i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije. Program Učenička kompanija deo je projekta „Decenija preduzetništva” koji sprovodi Vlada Republike Srbije.
Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku Ministarstva privrede, Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), kompanije TeleGroup i tržnog centra Kragujevac Plaza.