Pobedila učenička kompanija ”Edukacija uz čaj”
Učenička kompanija „5 o’clock” iz Ekonomsko-trgovinske škole u Prijepolju osvojila je prvo mesto na Regionalnom takmičenju učeničkih kompanija jugozapadne i centralne Srbije održanom u Kragujevcu. Ovi srednjoškolci se u okviru svoje kompanije bave proizvodnjom i prodajom različitih vrsta biljnih čajeva.
- Osim kad su bolesni, mladi ljudi uglavnom izbegavaju konzumiranje čajeva a mi želimo to da promenimo. Zato smo na ambalažu čajeva ubacili različita pitanja iz opšte kulture a odgovori se nalaze u unutrašnjem delu kutije. Na taj način smo učinili ispijanje čajeva zabavnim i edukativnim.– kažu učenici iz prvoplasirane učeničke kompanije.
Drugo mesto pripalo je kompaniji „RainDrop” koju čine učenici Srednje škole „Sveti Ahilije” u Arilju koji proizvode i prodaju sisteme za automatsko navodnjavanje. Učenička kompanija „LegoBuzz” iz Prve kragujevačke gimnazije osvojila je treće mesto sa jedinstvenim proizvodom – ramom koji svaku košnicu pretvara u pametnu košnicu koja pčelara obevaštava o trenutnom stanju pčelinje zajednice. Pored ovih kompanija, na nacionalno finale plasirale su se i kompanija „HandEco” Srednje škole „Dragačevo” u Guči koja se predstavila specifičnim saksijama od biorazgradivog i organskog materijala koje hrane biljku, kao i „Sweet Gifts” koju čine učenici iste škole koji se bave proizvodnjom i prodajom ukrasnih mirišljavih sveća.
Zajedno sa pobednicima ostala tri regionalna takmičenja (Vojvodina, Beograd i jugoistočna Srbija), ovi učenici će se u Beogradu u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine u Briselu.
Učenička kompanija je jedan od najpoznatijih programa Dostignuća mladih koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i sprovodi se širom sveta. Program Učenička kompanija deo je projekta „Godina preduzetništva” koji sprovodi Vlada Republike Srbije.
Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku Ministarstva privrede, Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), kompanije TeleGroup i tržnog centra Kragujevac Plaza.