Nema zapošljavanja u opštinskoj administraciji bez saglasnosti Vlade
Umesto ukupno 315 zaposlenih u opštinskoj upravi, ustanovama, javnim preduzećima i službama čiji je osnivač opština Ivanjica, taj broj radnika na neodređeno vreme u ovom trenutku je 258. Odluku o maksimalnom broju zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave donosi Vlada Srbije uz pribavljeno mišljenje Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Ministarstva finansija, dok opštine i gradovi svojim internim odlukama vrše raspodelu tog broja na upravu i institucije čiji je osnivač.
Maksimalan broj stalno zaposlenih godinama se smanjuje, pa je sa predviđenih 352 radnika na neodređeno vreme u 2016. godini, ove pao na 315. Iako ivanjičkoj opštini i njenim institucijama po ovoj odluci nedostaje čak 57 lica, njihov prijem u stalni radni odnos je vrlo komplikovan, jer je neophodno ispuniti čak pet uslova, a među njima i najteži – finansijska sredstva za plate.
Saglasnost na prijem svakog novog radnika moraju dati Vlada i nadležna ministarstva, bez obzira na evidentan nedostatak stručnog kadra.
Za proteklih osam godina u Opštinsku upravu opštine Ivanjica primljeno je samo 11 radnika, ali je u međuvremenu ukupan broj znatno smanjen zbog odlaska radnika u penziju, napuštanja i prelaska u druge ustanove i preduzeća ali i smrti zaposlenih. Samo tokom 2016. godine radni odnos je prestao za 12, a do oktobra 2017. za 7 lica.
U ovom trenutku, prema objedinjenim pravilnicima o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, u opštinskoj upravi bi trebalo biti zaposleno 102 lica, ali ih je trenutno 63. Deset lica radi na određeno vreme ili po osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima.
- Poslove nepopunjenih radnih mesta obavljaju preraspodelom poslova zaposleni na neodrđeno vreme, a gde je povećan obim posla, lica koja rade po drugom osnovu. Za blagovremeno, normalno i efikasno funkcionisanje opštinske uprave neophodno je popuniti radna mesta, tim pre što su u poslednjih nekoliko godina prenete nadležnosti određenih ministarstava na lokalnu samoupravu, kao što su odbrana, utvrđivanje, naplata i kontrola javnih prihoda, određeni inspekcijski poslovi i slično. Prijem radnika međutim neće biti dozvoljen bez saglasnosti Vlade, kako stoji u uputstvu Ministarstva finansija za izradu odluke o budžetu za 2018., sa projekcijom za 2019. i 2020. godinu – kaže za InfoLIGU Milanka Kolarević, načelnica Opštinske uprave opštine Ivanjica.
Prema odluci o maksimalnom broju zaposlenih radnika u opštinskoj upravi, ustanovama, javnim preduzećima i službama čije je osnivač opština Ivanjica, a koju je usvojio lokalni parlament, uprava može imati 102 radnika, Predškolska ustanova „Bajka“ 92, JKP „Ivanjica“ 96, Opštinsko pravobranilaštvo 4, Dom kulture 13, Turistička organizacija 3 i Biblioteka „Svetislav Vulović“ 5.
U odnosu na odluku iz 2106. godine, po novoj se u upavi broj radnika smanjuje za 18, u predškolskoj ustanovi za 4, komunalnom preduzeću za 12, Domu kulture, turističkoj organizaciji i gradskoj biblioteci za po jednog radnika.