Najduži tunel u Srbiji, na putu Pakovraće- Požega, biće probijen u martu (VIDEO)
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić obišao je danas radove na izgradnji tunela Laz na deonici auto-puta Preljina – Požega, čija bi jedna cev trebalo da bude probijena oko 10. marta, a druga oko 25. aprila.
Vesić je istakao da je izgradnja deonice Pakovraća – Požega jedna od najznačajnijih u Srbiji, jer se završetkom auto-puta do Požege otvara mogućnost da se nastavi sa izgradnjom dva auto-puta – ka Kotromanu i Republici Srpskoj, i ka Dugoj Poljani, odnosno Crnoj Gori. Time će se završiti izgradnja auto-puteva u ovom delu Srbije, koji će biti u potpunosti saobraćajno povezan, naglasio je Vesić. Ministar je istakao da je u tunelu Laz, koji će biti dug 2,8 kilometara, ostalo da se probije svega 100 metara, na prvoj cevi.
“Očekujemo da leva cev bude probijena do 10. marta, a druga oko 25. aprila”, rekao je Vesić nakon razgovora sa radnicima u samom tunelu.
Ministar je ukazao da je drugi tunel na trasi, Munjino brdo, veoma zahtevan, da kineski partneri naporno rade i na njegovoj izgradnji.
“Očekujemo da završe probijanje do kraja godine, kako bi pokušali da ispune ono što smo se dogovorili, da se do kraja godine završi ova deonica auto-puta”, rekao je Vesić.
Dodao je da je izvođač radova, kineska kompanija ”CCCC”, povećala broj radnika, da treba da ih stigne još oko 130, a da će ih ukupno biti više od 1.500 kada počne letnja sezona, kako bi ova zahtevna deonica bila završena.
Koliko je ova trasa značajna, najbolje znaju meštani, ali i svi koji putuju na Zlatibor ili prema Crnoj Gori, jer je već sada auto-put “Miloš Veliki” rasteretio saobraćaj na putevima u tom kraju.
“Saobraćajno povezivanje ne znači da su samo ljudi bliži jedni drugima, već i da tu dolaze nove investicije, otvaraju radna mesta, da su veće plate, da se razvija turizam”, napomenuo je ministar Vesić.
Podsetio je da je u toku i projekat integralnog razvoja Ovčarsko-kablarske klisure, koja podrazumeva ulaganja u Ovčar Banju, kao i izgradnju vidikovca na Kablaru, dodajući da je sve to moguće zahvaljujući auto-putu, koji je učinio da taj kraj postane dostupniji i turistički atraktivniji.
Zahvalio je svima koji rade na izgradnji deonice auto-puta, kako bi bila završena u dogovorenom roku.
“Imamo redovne sastanke, analiziramo situaciju, reagujemo na terenu, jer želimo da rešimo sve probleme koji se neminovno javljaju na ovako velikom projektu, koji će biti završen i povezaće Srbiju sa Crnom Gorom i BiH”, rekao je Vesić.
Menadžer projekta Šou Jicheng rekao je da je počastvovan što radi u Srbiji, i upravo na projektu auto-puta Preljina – Požega, koji je, kaže, u ovoj poslednjoj fazi veoma izazovan, ali i naveo da će se sa svim tim izazovima izboriti.
Zahvalio je ministru Vesiću i svima koji su uključeni u projekat.”Tunel Laz je najduži na trasi, a tunel Munjino brdo je veoma izazovan, ali ćemo u skladu sa zahtevom države, angažovati sva sredstva i resurse kako bismo završili sve po dogovoru”, rekao je Šou.
Završetak kompletne deonice Pakovraće – Požega, duge 19,6 kilometara, je decembar ove godine.
Cela deonica Preljina – Požega duga je 30,9 kilometara, a vrednost radova je 523,5 miliona dolara.
Tunel Laz biće dugačak 2.850 metara, a tunel Munjino brdo 2.740 metara.
izvor: mgsi.gov.rs
Kao i uvek, Ministar Vesić se ističe kao izuzetno efikasan i odgovoran u svojim nastojanjima da se odradi što više posla na izgradnji auto-puteva u Srbiji. Ovo će povezati neke od najvažnijih delova zemlje, što će biti veliki korak napred za Srbiju. Takođe, interesantno je da su kineski partneri izabrani za izgradnju Munjino brda. Kako će se oni snaći sa zahtevima za probijanje tunela do kraja godine?
Teško, prolazim često ovom trasom, najrealnije je kraj 2024. godine.