Gradnja autoputa preko Ivanjice mogla bi da počne 2021. godine
Deonica autoputa od Požege preko Ivanjice do Boljara, dužine 106,8 kilometara, poslednja je deonica Koridora 11 koja bi spojila Beograd sa Crnom Gorom. Na njoj je završen prelet aviona, kako bi traseri CIP-a mogli da povuku trasu, a u toku su i pregovori sa kineskom kompanijom CRBC (China Road and Bridge Corporation), koja bi gradila ovaj autoput – izjavio je za eKapiju Milutin Ignjatović generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP.
Deonica od Požege do Boljara najteža je po geološkoj građi i topografiji. Na osnovu urađenog Generalnog projekta, koji je CIP uradio, projektovan je 51 tunel, oko 100 mostova i oko 20 podvožnjaka i nadvožnjaka. Investiciona vrednost ove deonice iznosi oko 2 milijarde evra.
Kako Info LIGA saznaje, precizna trasa autoputa preko teritorije opštine Ivanjica već je poznata. Na mapama se jasno vidi kuda autoput ide, gde su tuneli i mostovi i koje katastarske parcele zahvata. Ubrzo se očekuje javni uvid, na kome će građani moći da upute poslednje primedbe. Nakon toga sledi eksproprijacija zemljišta.
Prema rečima Ignjatovića, projektovanje deonice od Požege preko Ivanjice do Boljara, može da počne tek kada se izvrše brojna terenska istraživanja (geodetska snimanja, geološka istražna bušenja, laboratorijsko-geomehanička ispitivanja, itd).
- „Po mom mišljenju, to će biti 2020. godine, dok gradnja može da počne u 2021. godini”, rekao je za eKapiju Ignjatović.
Inače, inženjeri CIP-a su do sada u više navrata anketirali vozače na ovom pravcu a na proleće 2019. godine to će se činiti detaljnije, kako bi se što tačnije prognozirao prosečan godišnji dnevni saobraćaj na putnom pravcu od Požege do Boljara.
- „U 2005. godini na deonici Požega – Arilje intenzitet saobraćaja iznosio je oko 9.000 vozila na dan. Na deonici Arilje – Ivanjica oko 6.000 vozila na dan, a na deonici Ivanjica – Sjenica 3.500 vozila na dan. Očekujemo da 2030. godine saobraća 21.000 vozila na dan, na deonici od Požege do Ivanjice”, objasnio je Ignjatović.
Podsetimo, očekuje se početak gradnje autoputne deonice Preljina–Požega, dužine 31 kilometar, za koju je Saobraćajni institut CIP u 2018. godini izveo geotehnička istraživanja za trasu i najteže objekte, tunele i mostove.
Izgradnja tunela na deonici Preljina-Požega, najverovatnije će početi u martu 2019. godine.
Izvor: InfoLiga/eKapija
– Pored izduvnih gasova, buka je sledeci veliki problem. Onako kako grade u Srbiji, mnogo se neobaziru na to. Pogledaj te kako je radjeno prema Cacku. Kada je mokar asfalt, ili pada kisa na 100 m od auto puta buka se krece i do 75 dB. Ako vam kazem da je aspirator u kuci na 54 dB a motorna testera na 92 dB, onda imate otprilike gde se nalazimo. Kaazu da svaki 1 decibel koji povecas osecaj je kao da duplo pojacavas buku……
Jedini nacin da to rese jer da zemlju koju kopaju iskoriste za grudobran od 2-3 m prema objektima i kucama. Sve ostalo sa staklom je samo vizuelno sminkanje koje je vrlo slaba zastita….
Ocito nekome neodgovara da se o tome pise ppa nezele da objave…Vec sam jednom pisao o tome….
Hvala bogu da se crmo konacno biti povezani sa ostatkom sveta normalnom saobracajnicom. Ali smesne su price o pocetku radova tek 2021? Uz to ne vodi se racuna o zdravlju gradjana naseg grada, autoput bi trebalo da prolazi u blizini grada a ne kroz grad iznad nasih glava…Zamislite samo ako prodje kroz Crnjevo i Vidin krs koliko ce tu biti prasine, izduvnih gasova… i kojecega…. Auto put DA, kroz grad NE
Put na treba ali samo da ne dozvole da prodje tik uz grad preko Vidinog krsa i Crnjeva jer u tom slucaju pocrkasmo…
Albanci zavrsili autoput Pristina Tirana za 3 godine… duzina puta 140 km… a mi i dalje pricamo o tome da cemo za 3 godine zapoceti autiput…. Drugo ne smemo dizvoliti da autoput prodje kroz grad… ako treba da prolazi preko Vidinog krsa autoput neka prodje sa onr strane brda koja se ne vidi iz grada inace cemo biti jeda od zagadjenijih gradova…nema logike da nam ide iznad glava…
Gde može da se vide brojevi katastarskih parcela kroz koje bi trebao da prodje autoput?